1 marca 2016

Motywacja!





Pewne rzeczy które pragniemy zrobić , wymagają konkretnej motywacji? - Jasne, że TAK! 
Sama muszę się motywować do niektórych działań , niekiedy jest trudno o dobrą motywację i często przychodzi coś takiego, jak nie dziś, dzis mi sie nie chcę , może jutro , albo za tydzień :) 
To jest błędne koło , którego należy się pozbyć ! - a będziemy usatysfakcjonowani każdego dnia! 
Jak się zmotywować ? Już wam pisze pare przydatnych wskazówek :) - mam nadzieję, że u części z was znajdą się zapisane one w jakimś notatniku, kalendarzu itp. :) 
ZMOTYWOWAĆ SIĘ JEST WARTO! :) 





1, Wyznacz sobie cele. -Jest to absolutna podstawa. Wyznaczanie celów nastawia Twój umysł na ich osiągnięcie. Zanim zaczniesz coś robić, dokładnie zastanów się nad tym, co chcesz osiągnąć. O wiele łatwiej jest być zmotywowanym, gdy wiesz, jaki ma być efekt Twojego działania. Jakie cele wyznaczać? Niech będą one ambitne – im większy cel, tym większe pobudzenie dla Twojego umysłu.



2,Wyobraz sobie osiągnięty cel. - Znajdź pięć minut na wizualizację efektu swojej pracy. Jakiekolwiek zadanie masz zaplanowane, pomyśl jak to będzie, gdy już to zrobisz. Jak będziesz wyglądać? Jak się będziesz czuć? Niech to będą pozytywne obrazy. 


3.Wypisz korzyści -Weź  pustą kartkę i długopis, i zacznij wypisywać wszystkie korzyści, jakie przychodzą Ci do głowy w związku z wykonaniem danego zadania. Więcej wolnego czasu, radość kogoś bliskiego, nauczenie się czegoś nowego. J



4.Planuj - Dokładnie zaplanuj to, co masz do zrobienia. Świadomość tego, jak ma wyglądać efekt, nie zawsze wystarczy. Planowanie pozwala na ujrzenie również całego procesu, nie tylko efektu. 



5. Wykorzystaj metodę pięciu minut.- Gdy masz do zrobienia coś, na co nie masz ochoty, zdecyduj się na robienie tego tylko przez pięć minut. Powiedz sobie „pięć minut, ani chwili dłużej”. Taka perspektywa znacznie ułatwi Ci zabranie się do tego zadania, a co więcej- często okaże się, że gdy już będziesz robić coś przez te pięć minut, nie skończysz po tych pięciu minutach, ale będziesz robić to znacznie dłużej, niż zaplanowałeś.



6,Połącz cel z najwyższą wartością -Zastanów się, co stanowi dla Ciebie najważniejszą rzecz w życiu? Zdrowie, rodzina, miłość, wykształcenie, dobra zabawa? Co przedkładasz nad wszystkie inne wartości? Dla którego z tych obszarów jesteś w stanie naprawdę się poświęcić?



7, Bądź pozytywnie zmotywowany . -Zwracaj uwagę na swoje myśli. Obserwuj je cały czas, zwłaszcza gdy myślisz o czekającym Cię zadaniu. Gdy okaże się, że są one negatywne, zamień je na pozytywne. Skończ z wszelkimi „nie uda mi się”, „to jest trudne”, „nie dam rady”. Gdy to sobie mówisz, masz rację. Nastawiasz swój umysł na porażkę, a w efekcie Twoja wydajność znacznie spada, i rzeczywiście nic Ci się nie udaje.



CHCIEĆ TO MÓC ! :) 
Idealny obrazek :D 


Przesyłam mnóstwo motywacji :) !!!!


18 komentarzy:

  1. Świetny schemat. Bardzo dobrze napisane. Pozdrawiam. szanujwspomnienia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. motywacja to podstawa, czasami tez mam tak ze albo mi sie nie chce albo mowie ze moze jutro, ale wtedy trzeba był bardzo krytycznym w stosunku do siebie i podniesc tyłek

    http://magdawiglusz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja próbuję codziennie motywować się jak najbardziej potrafię, bo wiem że lenistwo lubi wygrywać :)
    Obserwuję!
    Pozdrawiam i zapraszam http://nataliexbrunette.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie lenistwo to chyba moje drugie imię - najgorzej. :)
      Bardzo się cieszę i zapraszam częściej :)

      Usuń
  4. Świetny blog :) Ja nie potrafię się zmotywować do nauki :(Zaobserwuję twój blog i liczę na to ,że się odwdzięczysz :)

    http://catch-a-glimpse.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. super schemat , bardzo dobrze napiałas , super post ;)
    http://xthy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Kochana super motywacja i rady dla tych, którym tego brakuje!
    Strzał w 10 :)

    Super blog!

    Zapraszam do siebie - u mnie nowy post, może akurat Ci się spodoba ;)

    Buziaki xoxo
    www.modenachmir.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Oczywiście ja dołączam do obserwatorów! ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Genialny motywujący post! :) Skorzystam z tych rad, bo mi motywacji często brakuje :D
    http://carolineworld123.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi również brakuję! Stąd ten pomysł na post! :)
      Zapraszam częściej :)

      Usuń
  9. Świetny post! Bardzo motywuje.

    Obserwuję :)

    wikujama.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Jeśli już tu jesteś, będzie mi bardzo miło jak zostawisz po sobie jakis ślad. :) - Oczywiście się odwdzięczę :)
Każdy komentarz motywuje i napędza!